Saturday

aku kehilangan seorang mujahidahku....

agak sukar menduga kehidupan ini..
ia bukan seindah yang dikata..
kita cuma dapat merasakannya apabila telah melaluinya..

kadang kala kita rasa dekat sangat dengan orang tu
tapi hakikatnya kita jauh sangat..
kita tak dapat memahami hati dia..

bila hati ini ingin sekali serius denganmu..
aku tak pernah mengangapmu sebagai seorang kekasih..
aku mengangapmu sebagai seorang wanita yang bakal menglengkapkan kehidupanku..

kasihku padamu hanya kerana Tuhanku, ALLAH yang satu..
aku masih mengingati satu ayat dari Imam Nawawi
" aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu, jika kau hilangkan agama itu, maka hilanglah juga cintaku padamu"

aku tak memandang kecantikan yang ada padamu,
kerana aku tahu satu hari nanti kecantikan yang ada padamu akan dimamah usia..
aku juga tidak memandang harta yang ada padamu,
kerana aku juga tahu harta itu akan membuatkan manusia alpa dengan dunia.

biarlah orang kata fesyenmu tidak update sekalipun,
aku selesa memandangmu begitu..
dengan jubahmu membuatkan ku berasa selamat untuk melepaskan mu jauh dari pandanganku,
kerana aku tahu ALLAH sentiasa menjaga orang yang menutup auratnya dari pandangan-pandangan liar...

ingatlah teman,
kamu TAHU satu2nya ALASAN mengapa ALLAH MEMISAHKAN kita??
kerana kita terlalu DEKAT, takut kita melampaui yang seharusnya...
kamu TAHU mengapa ALLAH mencipta JARAK antara kita??
kerana ALLAH ingin kita saling MENDOAKAN, dalam jauhnya pandangan sekalipun..
kamu TAHU alasan mengapa munculnya GENANGAN pada mata??
untuk membiarkannya terpejam, BERISTIREHAT dari memandangmu dalam NYATA..
sesekali aku hanya ingin BICARA, sekadarnya sahaja, tidak lama..
setidaknya sapalah aku ketika kita bertemu mata..
namun di sebalik telapak tangan ini,
sebuah NAMA terukir indah, telah ku baca,
namun kata ALLAH masih RAHSIA..


secantik-cantik perhiasan adalah wanita solehah =)

No comments:

Post a Comment