Tuesday

Buat Insan Yang Bernama WANITA..

assalamualaikum w.b.t

dunia akhir zaman sekarang ni buat ana merasa pelik. adakah ana masih tinggal di bumi atau di planet lain? atau ana sendiri merupakan alien yang masih lapuk dan tak update dengan perkembangan semasa..ganjil sungguh manusia yang bernama wanita disekeliling ana sekarang. setahu ana, kehidupan semakin moden dan sepatutnya pemakaian kita juga sepatutnya lengkap dan cukup kain..tapi lain pula sekarang ni, nak kata ana guna mesin masa pulang ke zaman batu takde lagi mesin secanggih tu zaman sekarang..
gila kentang, memang menghina namanya nie...

seksa ana tengok pakaian dorang, bukan la seksi sangat pun..adik-adik perempuan di luar sana tu, tolong la ye..kalau nak buat dosa pun, buat la sorg2..jangan libatkan orang lain, apa yang nak dibanggakan sangat pakai macam tu?kalau nak tayang sangat, tayang la pada yang berhak..bagi pada suami nanti, bukan untuk tayangan umum..pa la suami antum dapat nanti?dapat sisa dari pandangan semua orang? kalau dah ditayang semua, tiada yang istimewa yang nak diberikan kepada suami antum nanti..


 bukan nak salahkan perempuan, tapi kami ini lelaki.iman kita ni senipis kulit bawang, kadang-kadang naik dan kadang-kadang turun. takan kami sebagai lelaki nak jalan kene pandang bawah je, karang tak pasal2 langgar tiang elektrik..huhu sebab menurut sabda Rasulullah s.a.w kebanyakan dari golongan wanita akan mejadi kayu bakaran api neraka. antaranya :

Perempuan yang digantung dengan rambutnya dan mendidih otak kepalanya kerana membuka aurat

(Ramai yang keliru atau tak tahu mengenai pemakaian yang betul mengenai tutupan aurat dengan tudung .Adapun pemakaian itu wajiblah menutup sebagaimana didalam sembahyang ya`ni sehingga dagu bukan bawah dagu sebagaimana ramai kaum hawa memakainya .)

Perempuan yang tergantung pada hal memakan akan daging dirinya dan api menyala-menyala dari pihak bawahnya kerana ia memperhiasi bagi orang lain, tidak bagi suaminya .

( Sekiranya si Isteri keluar rumah hal keadaan berhias diri sedangkan si Suami tidak menegah , maka si Suami akan diazab setiap setapak keluar rumah isterinya itu selama seratus ribu tahun di dalam neraka .Nauzubillahiminzalik .) Boleh tahan ke wahai suami   ? Bagi isteri yang memakai wangian ketika suaminya berada di rumah hukumnya sunat .Hukumnya makruh sekiranya suaminya tiada di rumah .Adapun jika keluar rumah walau dengan suaminya ,maka iaitu haram .Setiap lelaki yang menghidu wangiannya itu dihukumkan perempuan itu seperti berzina dengannya.

sebab tu wanita tidak dibenarkan memakai wangian yang terlalu kuat sehingga menarik perhatian. tapi yang ana pelik sekarang ramai wanita yang selalu lalu sebelah ana 2 3 meter da bau perfume yang dorg pakai. pakai ke mandi perfume nie??haha.. =)
PAKAI TUDUNG PULA JUST IKAT IKAT
DARI MULA MEMANG SANGAT BUKAN ADAT
DI SUDUT AGAMA PUN GAYA TAK BERKAT

TUDUNG JARANG BAJU NIPIS,
PAKAI SIKIT BOLE NAMPAK “GARIS’,
MATA ORANG TERBELIAK, KITA MEMBENGIS,
BILA KENA KUTUK, KENAPA MENANGIS?

LENGAN PENDEK, BLAUS GANTUNG,
JEANS KETAT MELEKAT DI PUNGGUNG,
JADI ORANG ISLAM NI SEBENARNYA BERUNTUNG,
AGAMA TAK PENAH SURUH BERBUNGKUS MACAM POCONG

APA RASANYA, KEPALA BERTUDUNG, KAIN TERBELAH?
KALAU TAKAT RAMBUT ORANG KURANG GHAIRAH,
LAIN KALAU PEHA GEBU, ATAU TERNAMPAK LURAH,
MATA YANG MEMANDANG BOLE KELUAR DARAH

KEBAYA KETAT, KAIN TERBELAH,
IKAT TUDUNG PULA MACAM TAK SUDAH,
NAK IKUT SURUHAN AGAMA MEMANG TAK MUDAH,
TAPI ISLAM ITU SEBENARNYA TERLALU INDAH.

jum renung2kn..♥

No comments:

Post a Comment