Thursday

Usrah masa depan anak luar nikah

سْمِ اللهِ. بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَانِ الرَّحِيْمِ

السلام عليكم

malam ni ana terasa nak kongsi satu perkongsian yang makin kita lupa..moga dijentik lagi hati kita olehNya..

akan ku lakarkan Pena di macapada ini jika dengannya bisa mengangkat martabat anak-anak generasi harapan hawariyun masa kini..

biar banyak mana masyarakat mencemuh , mengherdik, menghina..hati mereka tetap selembut bayu biarpun zahirnya mereka kasar..
ketahuilah..
bukan pinta mereka dilahirkan sedemikian...bukan pinta mereka untuk disisihkan, bukan pinta mereka untuk dipulaukan..mereka hanyalah insan istimewa yang dikurniakan ALLAH buat kita..
Wasilah buat kita untuk meningkatkan tahap kesyukuran kita..sesungguhnya mereka itulah insan-insan yang amat disayangi Rasullah SAW diwaktu zamannya..mereka juga insan seperti kita,mengharap dan mendambakan kasih sayang..zahirnya kita sering memperkatakan soal anak-anak ini.." budak ni nakal sangat!, budak ni membawa malang dan banyak lagi kata-kata kesat seperti ini yang diluahkan.." 
tanyalah iman kita..layakkah kita memperkatakan seperti ini..pasti iman kita akan mengatakan tidak!!" bayangkan jika kita di situasi mereka..pasti kita juga akan merasakan hal yang sama bukan? 
ketahuilah sahabat Fillahku, tidak mustahil anak-anak generasi ini kelak akan menjadi perisai buat kita sewaktu menuju titian sirat kelak..
kejarlah kebaikan selagi masih bernyawa..ketahuilah..kasih sayang yang ikhlas biarpun hanya sekadar senyum pada anak-anak ini sudah mampu memberikan nilai yang cukup besar buat mereka..

wallahualam..perkongsian usrah ( masa depan anak luar nikah )..

semoga Allah redha :)

No comments:

Post a Comment